چرا کمپانی گوگل نام خود را به آلفابت تغییر می‌دهد؟

چرا کمپانی گوگل نام خود را به آلفابت تغییر می‌دهد؟

بسم الله الرحمن الرحیم

تغییرات اساسی شرکت گوگل

پایه‌گذاران اصلی شرکت گوگل، لری پیج و سرگی برین در حال ایجاد تغییرات اساسی در این شرکت هستند آنها قصد دارند شرکت مادری را برای holding شرکت های زیر مجموعه خود تاسیس کنند.

این دو سهامدار و مالک شرکت گوگل در حال تاسیس یک شرکت Holding با نام Alphabet هستند.

بسم الله الرحمن الرحیم

تغییرات اساسی شرکت گوگل

پایه‌گذاران اصلی شرکت گوگل، لری پیج و سرگی برین در حال ایجاد تغییرات اساسی در این شرکت هستند آنها قصد دارند شرکت مادری را برای holding شرکت های زیر مجموعه خود تاسیس کنند.

این دو سهامدار و مالک شرکت گوگل در حال تاسیس یک شرکت Holding با نام Alphabet هستند.

Why Google will change its name to Alphabet


به گزارش ABLY.ir در سال 2004 هنگامی که یکی از دو موسس شرکت گوگل، لری پیج در حال مذاکره با مدیر عامل شرکت خود با نام اشمیت بوده است. مباحث زیادی را نقل توسعه شرکت گوگل با یکدیگر مطرح می کنند در این میان اشمیت از لری پیج می پرسد که قصد دارد شرکتش را تا کجا رشد و توسعه دهد. در پاسخ سوال اشمیت، لری پیچ از او می پرسد مایکروسافت چند کارمند دارد؟ اشمیت در پاسخ به این سوال ذکر می کند که در حال حاضر مایکروسافت 25 هزار کارمند دارد، لری پیچ نیز فورا پاسخ می دهد گوگل باید یک میلیون کاربر داشته باشد.

همین انگیزه بزرگ طلبی و رشد این دو موسس باعث شده است امروزه گوگل یکی از بزرگترین شرکت های نرم افزاری جهان شود اما این دو فرد همچنان به دنبال رشد روز افزون شرکت خود هستند، تا جایی که تصمیم گرفتند یک شرکت بزرگ را با نام آلفابت تاسیس کنند که این شرکت در واقع شرکت هلدینگ و مارد شرکتهای این دو فرد خواهد شد و شرکت بزرکی چون گوگل تنها یکی از زیر مجموعه های این شرکت به حساب خواهد آمد.

لری پیچ که در حال حاضر مدیر شرکت گوگل می باشد تصمیم گرفته است که پس از تاسیس شرکت آلفابت از سمت خود کنار گیری کند و به مدیریت شرکت آلفابت بپردازد و مدیریت شرکت گوگل را به ساندار پیچای بدهد. ساندار پیچای از سال ۲۰۰۴ میلادی در شرکت گوگل حضور دارد.

Why Google will change its name to Alphabet

پیچای در گذشته مدیریت بسیاری از محصولات گوگل همچون پروژه گوگل کروم که در سال ۲۰۰۸ معرفی شد بوده است. بسیاری معتقد هستند که مرورگر کروم سکوی پرتابی برای پیچای بود. او با موفقیت در این پروژه یکی از سریع‌ترین رشدها را در تاریخ صنعت فناوری انجام داد و در واقع راه صد ساله را یک شبه رفت. پیج در مورد او می‌گوید:

ساندار مدتی است در واقع از زبان من سخن می‌گوید و حتی در برخی موارد بهتر از من نیز سخنانش را بیان می‌کند. ما از کار با یکدیگر لذت می‌بریم. او پس از آن که مسئولیت ساخت و مهندسی کسب و کار اینترنتی ما را در مهر ماه سال گذشته بر عهده گرفت، به صورت چشم‌گیری پیشرفت کرده است.

گوگل در ابتدا تنها یک موتور جستجو بود که هدف آن بازایابی اطلاعات ثبت شده در شبکه داخلی دانشگاه بود اما روز به روز این شرکت گشترده تر شد تا جایی که تبدیل شده به بزرگترین موتور جستجوی دنیا و طبیعتا پر بازدید ترین سایت دنیا، علاوه بر این امروزه این شرکت دارای محصولات زیادی همچون یوتیوب، اندروید و جیمیل می باشد. دفتر اصلی این شرکت در حال حاضر در کالیفرنیا می باشد.

علاوه بر محصولات نام برده شده این شرکت در حال تحقیق و انجام کار بر روی پروژه هایی همچون ساخت ماشین‌های بدون سرنشین و افزایش طول عمر انسان و... می باشد


پیج و برین موسسان شرکت گوگل معتقد هستند که به دلیل تنوع زیاد محصولات این شرکت، می بایست شرکت گوگل را به واحد های کوچکتر و تخصصی تر تقسیم کنند زیرا گوگل نمی توانند همه ی این محصولات را مدیریت کند.

پروژه‌های مختلف نیاز به رهبران متفاوت، فرهنگ شرکتی متفاوت و منابع مختلف دارند. بنابراین آن‌ها تصمیم به تاسیس شرکتی با نام آلفابت گرفتنه‌اند که بر تمامی زیرمجموعه‌ها نظارت داشته و در عین حال هر کدام مستقل نیز باشند. پیج در بخشی از نامه‌ی خود در این رابطه می‌گوید:

ما معتقدیم که گذر زمان باعث می‌شود تا کمپانی‌ها از توجه به محصولات خود غافل شوند و با ایجاد تغییرات کوچک در آن‌ها فعالیتشان را ادامه دهند. اما در صنعت فناوری که ایده‌های انقلابی آینده‌ی پیشرفت را رقم می‌زنند، باید به جایگاه کنونی خود بسنده نکرده و همواره در تلاش باشید.

پیج معتقد است تقسیم امپراطوری گوگل به بخش‌های مستقل و تخصصی می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا رو به جلو پیش بروند و پیشرفت‌های بزرگ آینده در فناوری را رهبری کنند.


مدل ما این گونه است که هر بخش از کسب و کار ما توسط یک مدیر عامل قدرتمند اداره شود و من و برین نیز در زمان نیاز در خدمت آن‌ها باشیم. من و برین بودجه‌ی هر بخش را مشخص کرده و بر عملکرد آن‌ها نظارت خواهیم داشت تا بازده خوبی داشته باشند.

مهم‌ترین بخش از فعالیت پیج و برین کار بر روی پروژ‌های جدید خواهد بود. مانند بسیاری از موسسان و ایده‌پردازان قوی، این دو نفر نیز تمایل دارند تا کارهای جدیدی آغاز کنند و به مدیریت محصولات به نتیجه رسیده، علاقه‌ای نشان نمی‌دهند. ساختار جدید به آن‌ها اجازه خواهد داد تا به صورت منظم پروژ‌های جدید ارائه داده و کارمندان جدید برای انجام آن‌ها استخدام کنند. برین می‌گوید:

هدف ما تبدیل این کمپانی به یک برند تجاری با محصولات متعدد نیست. هدف این است که شرکت‌های زیرمجموعه‌ی آلفابت استقلال داشته و برندهای خود را به شهرت برسانند و موفق شوند.

همه ی این تغییرات باعث خواهد شد تا شرکت های زیادی مانند گوگل با ایده های بزرگی در سایه ی شرکت آلفابت به وجود آیند.

پروژه های الفابت

· Calico، پروژه‌ی افزایش عمر انسان‌ها
· آزمایشگاه ایکس گوگل، که در زمینه‌هایی مانند پروژه‌ی Wing که مربوط به پهپادها است، فعالیت دارد
· شاخه‌های سرمایه‌گذاری گوگل
· بخش تحقیق در مورد علوم زیستی که بر روی پروژ‌هایی مانند لنز تماسی حسگر گلوکز کار می‌کنند

و آخرین نکته اینکه در همین ابتدای کار شرکت آلفابت به مشکل بزرگی در خرید دامنه Alphabet.com بر خورده است! این دامنه متعلق به شرکت آلمانی BMW است، شرکت BMW اعلام کرده است به هیچ عنوان قصد فروش این دامنه را نخواهد داشت و حاضر نیست با هیچ قیمتی این دامنه را به فروش برساند.

از همین رو شرکت گوگل تصمیم گرفته است دامنه abc.xyz را برای شرکت جدید خود انتخاب کند.

نظرات

  • Hannah Martinez
    علی
    دو شنبه 11 دی 1278 - 0:00

    ممنون از اینکه بخش اخبار را هم به سایتتان اضافه کردید

    • Judith Bell
      پاسخ
      اسماعیلشیدایی
      دو شنبه 11 دی 1278 - 0:00

      با عرض سلام، ممنون از لطف شما 

نظرات یا سوالات خودرا با ما درمیان بگذارید

0912 097 5516 :شماره تماس
0713 625 1757 :شماره تماس